Vi har intervjuet ledere i små ‘non-profit’ organisasjoner om bruk av nettsideverktøy. Noen ledere skriver, legger ut teksten med bilde og sprer sjøl på e-post og i sosiale medier. Andre ledere gir en ansatt oppgaven med å skrive, legge ut og sjekker resultatet etterpå.

Her er tipsene vi plukket opp:
Tips og triks for WordPress
-Gjøre endringer i menyen
-Legg til ny bruker
-Gjør WordPressbloggen din om til en hjemmeside
-Lag en WordPressblogg
Her er spørsmålene vi stilte:
- Kan du fortelle meg hvordan dere vanligvis legger ut informasjon på din organisasjons nettside?
- Fra 1-10 hvor fornøyd er du med verktøyet dere bruker til å legge ut informasjon på nettsiden?
- Hva er den ene tingen du liker best med verktøyet dere bruker til å legge ut informasjon på nettsiden?
- Bruker du et triks for å få informasjon ut på nettsiden?
- Hvis du kunne vifte en tryllestav og gjøre noe du ikke kan gjøre i dag, hva ville det vært? Ikke bekymr deg for om det er mulig, si hva du vil.
- Sist gang du la ut informasjon på din organisasjons nettside. Hva gjorde du rett før du started, og hva gjorde du rett etter du var ferdig?
- Er et annet spørsmål om å få ut informasjon på din organisasjons nettside som jeg burde ha stilt deg?
- Hvilket program bruker dere for nettsiden?
- Hvem har satt opp nettsiden for dere?
- Nå skal jeg lese opp en liste over digitale produktivitetsverktøy så sier du ja etter det verktøyet du bruker eller nei etter det du ikke bruker.
Mailchimp
Highrise
Dropbox
Evernote
Se innholdsfortegnelsen til Lillyrapporten om småorganisasjoner og digitale produktivitetsverktøy
http://labs.lillyapps.no/produktivitetsverktoy