Benedicte reiser til 2019 og tester Google Universal Analytics

Som du vet er Benedicte, Tom Erik, Ola og Marit glad i å lære fra deg og andre kunder og venner hvordan vi kan forbedre Lilly Sleep, #lillygram og Lilly Maps. Vi gjør endringer i produktene og på nettsidene våre og følger deretter nøye med hvordan du og de andre endrer oppførsel. Sovner for eksempel ungen din fortere hvis vi øker støynivået på Lilly Sleep? Det blir spennende å se.

Derfor dro Benedicte og Ola på Mobile Meet Up Oslo for å høre Audun fortelle om hvordan Google Universal Analytics kanskje blir i framtiden. Ola ble inspirert til å skrive denne Lillyfabelen om famtiden.

Er Benedicte i kaféen eller på iPadden i 2019?

La oss si at Ola er daglig leder i Fuglen kafé og nettbutikk. Kan Ola spore Benedictes Fuglenbesøk på tvers av iPad, Macbook og besøk i Fuglen fysiske kafé i Pilestredet?

Les mer om Benedicte reiser til 2019 og tester Google Universal Analytics Benedicte reiser til 2019 og tester Google Universal Analytics

40% av Lilly Apps kundene skal få en «Må Ha!-opplevelse»

Hver uke kommer jeg til å ta kontakt med to Lilly Apps kunder. Derfor får du snart en telefon.

Årsaken er at vi har bestemt oss for å lære mer om «Må Ha!-opplevelsen».
Hvis du har hatt en «Må Ha!-opplevelse» med Lilly Maps, Lilly Sleep eller #lillygram vil jeg gjerne møte deg for en kaffe. Hvis du bor i Volda kan vi prøve å lage kaffe samtidig og snakke sammen på telefon. Jeg liker espresso.

Hvem er kundene våre som får en Må Ha! opplevelse?
Hvem er kundene våre som får en Må Ha! opplevelse?

Her er noen av notatene mine:
Les mer om 40% av Lilly Apps kundene skal få en «Må Ha!-opplevelse» 40% av Lilly Apps kundene skal få en «Må Ha!-opplevelse»

Tips en forelder med iPhone og barn under 1 år om Lilly Sleep

Irske babier sovner av støyapp sa Benedicte på P1. Radiointervjuet har økt Lilly Sleep salget, men vil støyappen holde seg på listen over Norges mest solgte apper? Ja hvis du hjelper Benedicte med å hjelpe en forelder du vet har baby under 1 år og iPhone. Kopier meldingen under inn i en tekstmelding eller fjesbokmelding og send nå.

Våkenatt? Kan støvsugerstøy få din baby til å sovne? Finn ut for 14 kroner med støyappen:
http://bit.ly/GAEUm2

Lytt til Benedicte snakke om støy på Norgesglasset i P1:
http://bit.ly/18Yq29S

Det er selvfølgelig lov å forfatte sin egen tekst 😉

Ikonet for støvsuger i Lilly Sleep.
Ikonet for støvsuger i Lilly Sleep.

Mingling og mobil betaling

Skinnende blanke buttons med blide barn.

De tre tar trikken fra Sofienberg. Marit, Benedicte og Ola fester skinnende blanke buttons på skjorte og skjørt. Håndfuller av runde, kalde buttons med skarpe nåler.
– Gleder meg til å møte nye folk, sier Benedicte.
– Jeg føler meg som en blanding av hippie, bassist og blitzer med disse buttonsene, sier Marit.

PAY for mobile payment services
PAY for mobile payment services

Johan Hallesby ønsker dem varmt velkommen:
– Spis, drikk og kos dere!
Inne i dagligstua til Making Waves står Øystein Garnes med en kald Carlsberg.
– Øi! Garnes!
Se flere bilder fra Mingling og mobil betaling Mingling og mobil betaling

Start Your Paper Mills to Get Paid on Mobile

The four of them sits down smiling at each other as the blue tram glides towards downtown Oslo.

Benedicte enters the stage. "Paymill Thief of Time" says the screen behind her.
Benedicte enters the stage. «Paymill Thief of Time» says the screen behind her.

– Here. Benedicte hands out fistfuls of round buttons to Marit, Tom Erik and Ola. They all stick sharp needles into their skirts and shirts.
– These buttons are still warm… Tom Erik holds one up.
– Fresh off the press, Benedicte says.
– Ha! Mobile payment enthusiasts here we come! Ola smiles his crazy toothy smile.
– I say. Marit puts her nose in the air. These buttons make me look like a blend of a peace loving hippie and a punk playing base guitarist.
They all laugh.

Eat, drink and be merry! Johan welcomes them.
Eat, drink and be merry! Johan welcomes them.

At the door Johan Hallesby welcomes them warmly:
– Welcome! Eat drink and be merry.
Laughter wafts out. Entering the living room of Making Waves they see Øystein Garnes drininking a cold Carlsberg beer.
– Hey! Garnes!
Continue reading Start Your Paper Mills to Get Paid on Mobile Start Your Paper Mills to Get Paid on Mobile

Payment services available in Norway

Is your work any good? You know when your customers pay you.
Is your work any good? You know when your customers pay you.

This is a summary of payment services presented or mentioned at The Mobile Meetup Oslo on Wednesday 24th of September.

In general, there are two types of payments services:

  1. The ones with cool APIs that let developers make seemless integrations. The customer stays on your page, but the transaction-information and other sensitive data is handled by the payment service.
  2. The ones that redirects the customer to their own page to complete the payment and then send them back to you when the payment is complete (or canceled or rejected).

Continue reading Payment services available in Norway Payment services available in Norway

Oldemor får barnebilder i bursdagsgave

Ola ringer #lillygram-kunde nummer 3 for å lære hvordan #lillygram kan bli enklere å bruke.

*Ring, ring*

– Hallo…?
– Hei, det er Ola fra Lillygram!
– Var det du som sendte meg facebookmelding?, spør hun.
– Det var meg det vettu! Passer det med noen spørsmål nå? sier Ola.
– Ja, det går fint.
– Hvorfor valgte du å bruke #lillygram?

barnebilder

– Jeg snakket med mormoren min på telefonen. «Jeg får aldri barnebilder,» sa mormor. Rett etter at jeg la på fant jeg #lillygram på nettet og da var DET problemet løst!

Les mer om Oldemor får barnebilder i bursdagsgave Oldemor får barnebilder i bursdagsgave

Hvorfor ventet #lillygram med å bruke en proff printer?

Fokus i produktutviklingen var årsaken til at vi printet ut lillygram på en vanlig hjemmeprinter og ikke på en proff fotoprinter. Vi ville fokusere på en håndfull produktutviklingsaktiviteter internt i teamet:

  1. håndfull aktiviteter
  2. internt i teamet

1. håndfull aktiviteter

En håndfull aktiviteter betyr at vi måtte velge bort f.eks koding og å velge en trykkerileverandør.

2. internt i teamet

Internt i teamet betyr at Marit, Benedicte, Tom Erik og Ola ble enige om hvordan #lillygrambrevene skulle se ut. Vi ble enige uten å snakke med en proff trykker som kunne påvirke oss.

Lage, måle og lære

Vi ble enige om fire bilder på et A4 ark som vi printet, brettet og postet. Deretter målte vi småbarnsforeldrerenes oppførsel for å se om de var fornøyde. De kundene som ukentlig skriver #lillygram under to bilder av småtrollene sine er fornøyde. Jeg kommer til å skrive mer om tallene senere, men de var gode. Planen var å printe #lillygram hjemme og sende ut 7-8 ganger før vi gikk til en proff printer. Fordi tallene var så gode på de to første utsendingene bestemte vi oss for å finne en lokal trykkepartner. Rett nordøst for Carl Berners Plass fant vi PJ-Trykk som vi anbefaler hvis du liker jordnær service og høy kvalitet på resultatet.


Her er Ola foran Big Lilly, Påls trykkemaskin på PJ-Trykk.

Lilly Sleep Illustration

We have had Lilly Noise, a white noise app to make your baby sleep, on the backburner for a while now. Not very lean and not good for moral.

Luckily after my good friend Terese helped with the illustrations (this one is for hairdryer if you could not guess) we are on our way again.

Read more about making the recordings for Lilly Noise with my friend Eirik in norwegian on the Lilly Apps blog.