Benedicte inviterte Lilly Ladies til en kveld med fokus på WordPress.
Oppskrift på suppen finner du på Pinterest.

Benedicte inviterte Lilly Ladies til en kveld med fokus på WordPress.
Oppskrift på suppen finner du på Pinterest.
[UPDATE: Jeg ble syk og måtte avlyse denne campen, men planen er å ha noen Lilly Ladies kvelder til høsten.]
I sommer kan du lære deg å kode sammen med andre tøffe damer på Lilly Ladies Summer Camp!
Iløpet av uken lager du din egen hub på den store verdenveven hvor du kan ha tekst, bilder og innhold automagisk hentet fra andre tjenester som Instagram og Twitter.
Leiren vil også gjøre deg bedre rustet til å kommunisere med it-folk du må møter gjennom jobb, enten som bestiller eller samarbeidspartner.
Bli med på en uke med koding, kos og god mat i et gammelt kaffebrenneri med uteplass på Rodeløkka i Oslo.
Jeg har valgt å organisere dette med Meetup slik at vi kan holde kontakt etter Campen og ha oppfølgingseventer utover høsten.
Lilly Ladies Summer Camp koster 800 EUR (ca 6500 kroner) og betales når du melder deg på eventen etter å ha blitt medlem av gruppen på Meetup.
For å være sikker på at du er dame (og tøff) må du godkjennes for å bli med i gruppen, det betyr at du må vente litt før du kan melde deg på selve eventen.
Vi oppsummerer: Steg 1 – Meld deg inn i gruppen, Steg 2 – Bli godkjent, Steg 3 – Meld deg på eventen og betal.
Campen er satt opp i uke 27 (30. juni til 4. juli) med plass til maks 9 deltagere!
Passer ikke denne uken? Meld deg allikevel inn i gruppen og kom med forslag til en uke du kan.
Lurer du på noe, eller ønsker du ikke å lage en profil på Meetup? Send en e-post til benedicte@lillylabs.no.
Gleder meg allerede, Benedicte fra Lilly Labs.
Jeg er en sivilingeniør i datateknikk som liker å løse problemer ved bruk av min digitale kunnskap. I tillegg er jeg en glad og entusiastisk dame som ønsker at nettop du skal øke din digitale kompetanse gjennom å lære å kode! Se gjerne denne vidoen av meg som holder foredrag på Smidig 2013 eller ta en titt på Instagram for å få et inntrykk av hvem jeg er.
I løpet av uken blir vi kjent med:
Dette gjør vi gjennom å jobbe med våre egen hjemmeside som vi kontinuelig laster opp til den store verdensveven.
Du vil få utdelt en base å starte fra og det vil bli foreslått oppgaver underveis, slik at vi jobber på ca det samme og kan hjelpe hverandre. Det vil allikvel være store muligheter til å sette sitt eget preg på hjemmesiden. Det kan bli en portfolio, et kunstverk, en hub for deg eller et tema osv. osv.
08.30 – 09.00
Frivillig frokost
09.00 – 10.00
Felles forelesing og diskusjon
10.00 – 13.00
Egenkoding hvor vi hjelper hverandre.
Sliter mange med det samme tar vi det opp i plenum.
13.00 – 14.00
Felles lunsj og demo av noen av prosjektene
14.00 – 17.00
Egenkoding hvor vi hjelper hverandre.
Sliter mange med det samme tar vi det opp i plenum.
html
Html gir innholdet vårt struktur.
css
Css gir innholdet vårt stil.
javascript
Javascript gir innholdet vårt liv.
git
Git holder styr på historikken til koden og oppfordrer oss til å eksperimentere!
github
Github gir koden vår et hjem på internett.
NB: Det vil være to katter i lokalet. Lokalet er luftig og det er muligheter for å sitte ute, men de med alvorlig katteallergier vil få problemer.
SelgerSilje kjører og Ola ser på piler mellom fyrstikkmenn med iPhone i en notatbok.
– Ja frøken, hvordan gikk ditt andre salgsmøte med HodejegerHenrik? Ola smiler og tegner en lang pil til en iPhone.
– Tillitsbyggingen gikk bra. Han føler at jeg forstår hans annonseringsbehov særlig mobilkomponenten. Kall meg gjerne frøken igjen om du vil smake spanskrøret. SelgerSilje smiler såvidt.
– He he. Ok da. Jeg likte at du var streng mot HodejegerHenrik. På en skala fra 1-10 hvor entusiastisk er han til mobilkomponenten i kampanjen?
– 2 poeng. Ha likte dårlig de lave mobilresultatene jeg lovet han.
– Enig. Hvis vi får salget, tror du han kommer til å få høyere mobiltall enn du lovet han?
– Ja mellom 10% og 20% bedre resultater på mobilannonsene enn i tilbudet vi ga han. Da jeg så ansiktsutrykket hans hadde jeg lyst til å si «kanskje blir resultatene 10% høyere, men jeg kan ikke love noe.»
– Du holdt pokerfjeset, jeg så på ansiktet ditt da du sa det. Ingen tegn til at du ville gi etter, jeg var imponert.
– HodejegerHenrik var ikke imponert, sa SelgersSilje.
– Hva får deg til å si det?
– Nei kanskje tonefallet hans da han kom med utsagn som for eksempel «hadde jeg hatt et alternativ ville jeg valgt jobbhos.no. FINN.no er for kronglete å bruke og for dyrt, men kronglete henger vel sammen med dyrt for dere som selger stillingsannonser på nett?» SelgerSilje stirrer på bilen foran.
– He he. Der trodde jeg pokerfjeset ditt skulle ryke. Imponert ja, sier Ola.
SelgerSilje har et lite smil i munnviken.
– Han fulgte oppmerksomt med da du forklarte om mobilplassering og lokasjon.
– Han opplevde det som relevant fordi jeg først fikk han til å fortelle om hans mål for mobilkampanjen. Særlig eksempelet om at han trenger å bli sett av 12 butikksjefkandidater i Stjørdal.
– Forklaringen fungerte bra, men kommer han til å følge rådet ditt og endre tekstene i mobilannonsene så de blir lokasjonsspesifikke?
– Ja han kommer til å skrive en egen tekst for eksempel om Kiwisjefjobben i Stjørdal. Da får han brukt sin kunnskap og vil føle mer eierskap.
– Så du tror du får salget? Ola ser bort på henne.
– Vi får mer enn salget. Vi får en historie som HodejegerHenrik forteller rekrutteringskompisene sine over østers og tørr hvitvin. Etterpå skuer de utover gule høstblader fra HodejegerHenriks veranda og skåler over at annonsetekstene hans dro inn 15% høyere mobiltall enn planlagt. Han har lært noe nyttig om tekst i mobilmarkedsføring og kan puste ut cigarillorøyken med et fornøyd glis. SelgerSilje sender Ola et triumferende blikk.
Ola var salgscoach for Fredrik Pettersen Salgs- og markedsansvarlig i konsulentselskapet Iterate. Fredrik kan ringes på nummer 408 40 967